GREY GOOSE CHARACTER & COCKTAILS 2008
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest w ostatnich latach bardzo popularna, a zaangażowanie firm w kampanie społeczne przynosi wiele korzyści. Marka Grey Goose, należąca do portfolio Bacardi Limited, patronuje wydarzeniu, jakim jest „Grey Goose Character & Cocktails”.
Marka Grey Goose jest patronem projektu „Grey Goose Character & Cocktails". Znane osobistości ze świata gwiazd projektują bary swoich marzeń, a najlepsi barmani drinki na bazie wódki Grey Goose. Dochód z licytacji barów przeznaczony jest dla Fundacji Eltona Johna (EJAF) na rzecz walki z AIDS.
Grey Goose i gwiazdy na rzecz walki z AIDS
Po sukcesie wydarzenia jakim było „Grey Goose Character & Cocktails 2007" Bacardi-Martini Limited wraz z Fundacją Eltona Johna ponownie zaprosiła gwiazdy do zaprojektowania wyjątkowych barów oraz opracowania receptur drinków. Stanowiły one główną atrakcję przyjęcia z udziałem gwiazd, przyjaciół Eltona Johna i jego fundacji. Impreza odbyła się w październiku b. r. w Londynie.
Wieczór rozpoczął się ekskluzywnym obiadem, podczas którego serwowano koktajle na bazie wódki Grey Goose. Na przyjęciu, gdzie główną atrakcję stanowiły bary i drinki w nich serwowane, pojawiły się same gwiazdy. Każdy z niezwykłych barów został wystawiony na sprzedaż podczas specjalnej aukcji, z której dochód przeznaczono na Fundację Eltona Johna.
W tym roku wyzwaniem dla gwiazd było zaprojektowanie domowych barów i stworzenie receptur drinków. Bary miały podkreślić ich indywidualny charakter i styl. Koktajle zaś preferencje smakowe. W rolę projektantów wcielili się: David Furnish - dyrektor Fundacji Eltona Johna i reżyser; Eva Herzigova - supermodelka; Gavin Turk - artysta; Theo Fennell - twórca biżuterii dla gwiazd; Patrick Cox - projektant butów oraz Giles Deacon - projektant mody. Każdej z gwiazd partnerowali najlepsi barmani, którzy stworzyli koktajle oddające charakter barów i ich twórców.
Efekty pracy gwiazd są oszałamiające. Powstały oryginalne, piękne minibary oraz niepowtarzalne smakowo drinki na bazie wódki Grey Goose. Każdy z was łatwo może sam je wyczarować, by olśnić swoich znajomych na przyjęciu.
GWIAZDY, BARY I KOKTAJLE
David Furnish „Tuk Tuk Bar"
David Furnish zaczerpnął inspirację do stworzenia baru podczas ostatniej podróży do Indii. „Tuk Tuk Bar" jest czymś w rodzaju magicznego sezamu, jaskini ze skarbami. Niewątpliwie takim skarbem są luksusowe alkohole i niepowtarzalne drinki jakie z nich powstają. Koktajl „Indian Sunset" stworzony przez Davida Furnisha i Simona Difforda zasługuje na miano wyjątkowego skarbu. Koktajl ma przepiękną, intensywnie żółtą barwę wschodzącego, indyjskiego słońca. Drink na bazie wódki Grey Goose inspirowany wielokulturowością Indii łączy w sobie słodycz świeżych owoców mango z pikanterią kardamonu i imbiru.
INDIAN SUNSET
- 50 ml wódki Grey Goose Original
- 25 ml soku ze świeżego mango
- 20 ml świeżo wyciśniętego soku z limety
- Kardamon
- 2 łyżeczki likieru imbirowego
- 1 łyżeczka syropu cukrowego
Rozgnieć kardamon w shakerze. Dodaj pozostałe składniki, wymieszaj z lodem i przelej do dobrze schłodzonych kieliszków. Ozdób plasterkiem mango.
Patrick Cox „Disco Bar"
Bar zaprojektowany przez Patricka Coxa jest efektem fascynacji niesamowitym światłem starych hoteli z Las Vegas. Bar stworzony przez Patricka to bar idealny na imprezę. „Mój projekt mówi o zatraceniu się w świetle na parkiecie tanecznym", mówi Patrick. „Disco Inferno" stworzone razem z Aleksandro Palazzim to ognisty drink, który podgrzeje temperaturę każdego przyjęcia.
Na bazie wódki Grey Goose powstał żywy, jaskraworóżowy koktajl. Świetny, końcowy efekt uzyskujemy dzięki wykończeniu drinka złotymi płatkami. Twórca koktajlu mówi o nim, że: „jest raczej niegrzeczny i zabawny - w zasadzie idealny na każde party".
DISCO INFERNO
- 35 ml wódki Grey Goose L'Orange
- 25 ml świeżego soku z granata
- 10 ml likieru pomarańczowego
- 10 ml syropu z czerwonej pomarańczy
- 10 ml gorzkiej, włoskiej nalewki
- 10 ml świeżo wyciśniętego soku z limety
Zmieszaj wszystkie składniki w shakerze i wlej do dobrze schłodzonego kieliszka. Jako ozdoby użyj złotych płatków.
Theo Fennell „Lovers Bar"
Theo Fennell stworzył zmysłowy bar, w którym barman gra rolę Kupidyna.
Za strzały służą mu drinki - „Dwoje ludzi zakochuje się w sobie przy barze, gdzie Barman - Kupidyn serwuje im koktajl. Wycofuje się, by magia drinków zrobiła swoje i zachęciła zakochanych do odkrywania sekretów baru". Alex Kammerling zaprojektował drinka godnego miana „strzały Amora". „Blushing Shame", czyli zawstydzenie, to drink idealnie oddający klimat baru i sytuacji w jakiej znajduje się dwoje nieznajomych ludzi. Delikatna, czerwona barwa koktajlu symbolizuje delikatne rumieńce jakie towarzyszą poznawaniu nowej, interesującej osoby. Drink jest słodki i bardzo subtelny w smaku. Ozdoba w postaci owocu maliny i różowego płatka róży nadaje mu bardzo romantyczny wygląd.
BLUSHING SHAME
- 35 ml Grey Goose Original
- 25 ml soku ze świeżych malin
- 100 ml soku z owoców lychee
- 50 ml świeżo wyciśniętego soku z grapefruita
- 2 łyżeczki syropu z passiflory
- 2 łyżeczki świeżo wyciśniętego soku z limety
Wymieszaj wszystkie składniki i przelej do wysokiej szklanki wypełnionej lodem. Ozdób maliną i płatkiem róży.
Gavin Turk „GT's"
Bar Gavina Turk'a z daleka wygląda na pięknie zaprojektowany, ale gdy przyjrzeć mu się z bliska widzimy, że jest wykończony z rzeczy, które zostały wyrzucone na ulicę. Zużyte materiały, produkty wyblakłe od słońca i puszki zgniecione przez samochody, to tylko niektóre elementy, z których powstał bar. Gavin projektując bar wyszedł z założenia, że można połączyć sztukę z ekologią. Pokazał, że można zrobić coś z niczego. Proekologiczny charakter baru świetnie wpisuje się w światowe trendy związane z dbaniem o środowisko. Barman Chris Edwardes stworzył drinka prostego, który idealnie pasuje do idei naturalnego, ekologicznego baru. Nazwa „Shipwrecked" od razu budzi skojarzenie z teoretycznie bezużytecznymi częściami rozbitego statku, które można jeszcze wykorzystać. Koktajl jest bardzo świeży i ożywczy, dzięki tropikalnemu ananasowi i cytrusowej limetce. Ozdoba w postaci gałązek świeżej mięty podkreśla rześki charakter koktajlu. SHIPWRECKED
- 50 ml Grey Goose Le Citron
- 25 ml świeżego soku z ananasa
- 20 ml syropu cukrowego
- ¾ posiekanej limety
- 6 gałązek świeżej mięty
Rozgnieć limetę i miętę w szklance. Dodaj pozostałe składniki razem z kruszonym lodem i dobrze wymieszaj. Przybierz gałązką mięty.
Giles Deacon „Crystalz"
Bar Crystalz jest zaprojektowany na wzór angielskiego pubu. Wyróżnia się jednak tym, że został przyozdobiony kryształkami Swarovskiego i zawiera nowoczesne, lśniące elementy. Barman Jason Fendick postanowił w związku z tym odwołać się do klasyki i stworzył ulepszoną wersję Bloody Mary - jednego z najsłynniejszych drinków na świecie. „Muscle Mary" według Fendicka przede wszystkim opiera się na wódce Grey Goose Original i Grey Goose Le Citron. Ma bardzo oryginalne zwieńczenie w postaci selerowej pianki. Zaskakujące jest to, że nie zawiera sosu tabasco. Cytując twórcę drinka można śmiało stwierdzić, że „Muscle Mary": „wygląda fantastycznie i świetnie smakuje".
MUSCLE MARY
- 20 ml wódki Grey Goose Original
- 15 ml wódki Grey Goose Le Citron
- 10 ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny
- 10 ml sosu Worcester
- 5 ml sosu pieprzowego
- 10 ml Fino Sherry (białe wino)
- 100 ml soku pomidorowego
Wszystkie składniki wymieszaj i przelej do szklanki. Zrób piankę selerową i ozdób zmielonym, czarnym pieprzem.
Eva Herzigova „Electric Oasis"
Eva Herzigova podobnie jak David Furnish inspirację dla swojego projektu zaczerpnęła z kraju orientalnego - Maroko. Drzewa palmowe, muzyka, migoczące światła z ozdobnych latarni mają nas wprowadzić w atmosferę rozgrzanego słońcem kraju. Jake Burger zafascynowany smakami i szczególnym zapachem Maroko - kombinacji słodkiej miętowej herbaty i wyraźnego aromatu pomarańczowej wody kwiatowej - stworzył drinka orzeźwiającego i lekkiego. „Rock The Casbah" w gorące dni przyniesie ulgę spragnionym, a w chłodne pomoże przenieść się myślami w gorący klimat Afryki.
ROCK THE CASBAH
- 50 ml wódki Grey Goose Original
- 25 ml syropu z herbaty miętowej
- 20 ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny
- 20 ml białka jajka
- 3 krople pomarańczowej wody kwiatowej
- 2 listki mięty
Wymieszaj wszystkie składniki i przelej do kieliszka od wina. Ozdób gałązką mięty
i plasterkiem cytryny.
Fundacja Johna Eltona
Fundacja Johna Eltona na rzecz walki z AIDS (The Elton John AIDS Foundation - EJAF) została stworzona w 1992 roku przez Eltona Johna i jest jedną z największych światowych organizacji charytatywnych, wspierającą walkę z HIV/ AIDS. Od momentu powstania EJAF uzbierał ponad 125 milionów dolarów na programy, które realizowane były w 55 krajach na całym świecie.
Dlaczego Grey Goose jest Najlepiej Smakującą Wódką na Świecie?
Grey Goose, luksusowa i ceniona na całym świecie wódka, tworzona jest w jednym celu - by być najlepiej smakującą wódką na świecie. Pochodzi z malowniczego rejonu Cognac we Francji, słynącego z najlepszych ekspertów zajmujących się destylacją alkoholi. Grey Goose czerpie to, o najlepsze z bogatej historii regionu, który znany jest z produkcji najwyższej klasy luksusowego jedzenia, win i innych alkoholi. W tradycji regionu Cognac to mistrz produkcji - mâitre de chai nadzoruje proces jej powstawania i zapewnia najwyższą jakość każdego etapu produkcji i finalnego produktu. Do produkcji Grey Goose wykorzystuje się wyłącznie najlepszą francuską pszenicę, tę samą, której używa się do produkcji pysznych, regionalnych wypieków, a pięciostopniowy proces destylacji zapewnia wyjątkowy i niepowtarzalny smak trunku. Następnie, czysta woda mineralna, przefiltrowana przez tamtejsze wapienie, jest mieszana z destylatem. W momencie kiedy alkohol osiągnie swój optymalny smak, mistrz produkcji - mâitre de chai jest usatysfakcjonowany. Grey Goose to wytworny alkohol o gładkim i subtelnym smaku, który dostarcza niezapomnianych wrażeń smakowych.
Wyłącznym dystrybutorem w Polsce wódek Grey Goose Original, Grey Goose L'Orange i Grey Goose Le Citron jest Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.
Kontakt prasowy:
Beata Grzybek, Magdalena Knefel Pegasus Public Relations, ul. Zgrupowania „Żmija" 12, 01-875 Warszawa, tel. (22) 877 22 18, e-mail: b.grzybek@pegasus.pl, m.knefel@pegasus.pl