Złote Misie wśród Pereł Rynku FMCG
Złote Misie Haribo zostały wyróżnione w konkursie Perły Rynku FMCG 2009, magazynu „Wiadomości Handlowe”. O zaliczeniu kultowych żelków do grona najlepszych nowości minionego roku zdecydowało ponad 1000 profesjonalistów polskiego handlu.
Uroczyste ogłoszenie wyników trzeciej edycji konkursu Perły Rynku FMCG, organizowanego przez magazyn „Wiadomości Handlowe”, odbyło się
24 czerwca 2009 r. w Hotelu Jan III Sobieski w Warszawie. W kategorii „żelki i gumy do żucia”, wśród produktów wyróżnionych - na podstawie opinii handlowców i detalistów - znalazły się legendarne żelki Haribo Złote Misie, które od kwietnia 2008 roku dostępne są pod polską nazwą. W odmienionym opakowaniu, opatrzonym hasłem „Haribo smak radości” obok tradycyjnych smaków - truskawki, cytryny, ananasa, pomarańczy i maliny - pojawił się nowy smak zielonego jabłka. Receptura kultowych Złotych Misiów została natomiast wzbogacona o dodatek korzystniejszego dla zdrowia cukru – fruktozy.
„Wyróżnienie przyznane żelkom Złote Misie w konkursie Perły Rynku FMCG 2009 jest dla nas istotne z kilku powodów” - mówi Maria Kochalska, Członek Zarządu Haribo Sp. z o.o. „Po pierwsze jest ono kolejnym dowodem na niezmiennie wysoką pozycję rynkową flagowego produktu naszej firmy. Po drugie stanowi dla nas istotną informację o zaufaniu, jakim ten i inne produkty Haribo cieszą się wśród detalistów, którzy są istotnym pośrednikiem pomiędzy firmą, a konsumentem” - dodaje Maria Kochalska.
Perły Rynku FMCG to wyróżnienia przyznawane przez miesięcznik „Wiadomości Handlowe” na podstawie opinii profesjonalistów polskiego handlu. W tegorocznej, trzeciej edycji, w badaniu opracowanym przez GFK Polonia udział wzięło ponad 1000 detalistów, którzy oceniali produkty z 33 kategorii. Zebrane opinie pozwoliły wyłonić te nowości, które w opinii badanych charakteryzuje innowacyjność i największy potencjał.
Wyróżnienie w konkursie Perły Rynku FMCG 2009 to kolejny w tym roku dowód uznania dla produktów firmy Haribo. Obok przyznanego przez polskich konsumentów tytułu Produktu Roku 2009, Haribo już po raz trzeci otrzymało Złoty Medal DLG - prestiżową nagrodę Niemieckiego Stowarzyszenia Rolniczego (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft). Marka Haribo została natomiast uhonorowana tytułem European Trusted Brands, przyznawanym przez miesięcznik „Reader’s Digest” markom cieszącym się w Europie największym zaufaniem.