Ruszyła kampania promująca System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)
85% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie właśnie pod kątem wpływu danego produktu na zdrowie. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na te potrzeby jest system jakości Certyfikowany Produkt (CP).
Znak jakości CP na produkcie gwarantuje kupującym, że sięgają po produkt o wysokiej wartości odżywczej, a producentom ułatwia wyróżnienie ich artykułów na sklepowej półce. Ich rozpoznawalność zwiększy także kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt (CP) – w tym reklama w TV i VOD oraz działania PR.
Szeroka oferta produktów spożywczych powoduje, że konsumenci mają problem z łatwym odnalezieniem tych najbardziej wartościowych. 1/3 respondentek (29%) nie uważa informacji podanych na ich etykiecie za wiarygodne, czyli sądzi, że produkt nie zawsze ma takie cechy i skład, jak zapewnia producent. Badane bardziej ufają produktom posiadającym certyfikat – aż 87% z nich wybrałoby produkt certyfikowany, nawet jeśli byłby on droższy[1]. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na potrzeby współczesnego konsumenta jest wprowadzony przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) system jakości Certyfikowany Produkt (CP). Znak jakości CP na opakowaniu to gwarancja, że kupujący sięga po produkt z owoców i warzyw o wysokiej wartości odżywczej, do którego nie dodano żadnych cukrów oraz substancji słodzących (słodzików), a pożądaną słodycz osiągnięto poprzez skład produktu w oparciu o naturalne surowce, oraz że nie dodano do niego żadnych substancji konserwujących, barwników ani aromatów innych niż pochodzące z owoców lub warzyw. Jedną z możliwości po uzyskania Certyfikatu Jakości CP jest opatrzenie produktu oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi (zgodnie z przepisami unijnymi[2]), które wynikają z jego składu. Dzięki temu konsumenci otrzymują – podaną w przystępny sposób – informację na temat tego, jakie substancje odżywcze dany produkt zawiera oraz jaki jest ich wpływ na organizm człowieka.
Kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt
Sekretarz Generalny KUPS, Barbara Groele – Dla przedsiębiorców opatrzenie swoich produktów logotypem systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) oznacza możliwość wyróżnienia ich spośród innych, dostępnych na rynku poprzez wyraźne oznakowanie, które w jasny i prosty sposób komunikuje ich wysoką wartość odżywczą. Potwierdzają to sami konsumenci – dla 92% badanych znak jakości CP jest czytelny i przydatny[3]. Inną korzyścią z przystąpienia do systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) jest kampania promująca system CP w mediach, która – poprzez promowanie logotypu CP zwiększa jednocześnie rozpoznawalność produktów, które posiadają go na etykiecie.
System jakości Certyfikowany Produkt (CP) promuje kampania pod nazwą „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”. Obejmuje ona działania skierowane do konsumentów, przedsiębiorców oraz środowisk naukowych i opiniotwórczych. W jej ramach startuje właśnie kampania reklamowa w kanale VOD, z planowaną liczbą ok. 9 mln odsłon. Spoty promujące system jakości CP wyświetlane będą także na ekranach, w 28 lokalizacjach jednej z sieci handlowych. Dodatkowo dokonujący zakupów online klienci otrzymają ulotki wyjaśniające korzyści z sięgania po produkty oznaczone logotypem CP. Otrzymają je również konsumenci w ramach zaplanowanych spotkań bezpośrednich. Ważnym elementem promocji są także skierowane do prasy i internetu działania Public Relations. Merytoryczny nadzór nad wszystkimi materiałami powstającymi w ramach kampanii objęli przedstawiciele środowiska naukowego, którzy biorą też udział w wydarzeniach naukowych skierowanych do przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, w tym zajmujących się tematyką żywienia i zdrowia publicznego. Z kolei na stworzonej specjalnie stronie internetowej www.certyfikowanyprodukt.pl konsumenci mogą zapoznać się produktami, które już uzyskały certyfikat CP. Producenci znajdą na niej natomiast informacje na temat tego, jak przystąpić do systemu jakości CP oraz szczegółowe wymagania, jakie muszą spełniać objęte nim produkty.
Za zaplanowaną do końca grudnia 2019 roku kampanię odpowiadają Rebel Media oraz agencja PR Hub.
[1] Ibidem
[2] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności
[3] Ibidem
Program sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.
Ostatnio dodane artykuły:
Jesienna dieta bogata w witaminy – jakie korzyści płyną z sięgania po owoce suszone HELIO So Soft?
Jesień to pora roku, która wystawia nasz organizm na próbę. Krótsze dni, chłodniejsze wieczory i sezon przeziębień sprawiają, że warto szczególnie zadbać o swoją dietę. Jednym ze sposobów na wzmocnienie odporności i dodanie energii są owoce suszone HELIO So Soft – miękkie, naturalne i pełne witamin.
Te produkty ułatwią świąteczne gotowanie. Przygotuj się do Bożego Narodzenia z VEGETA
Wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie. Radosne świętowanie rozpoczynamy od wigilijnej kolacji, pełnej pysznych dań, których wyczekujemy przez cały rok. W wielu domach tradycją jest przygotowywanie aż 12 potraw wigilijnych, co stanowi nie lada wyzwanie. Z pomocą przychodzi marka VEGETA.
Orzechy i pestki w diecie sportowca – dlaczego warto sięgać po migdały i pestki dyni?
W życiu sportowca dieta to jeden z kluczowych elementów sukcesu. Odpowiednie odżywianie wspiera regenerację, dodaje energii i dostarcza niezbędnych składników odżywczych. Wśród produktów, które zasługują na szczególną uwagę, znajdują się orzechy i pestki – prawdziwe bomby odżywcze.
Ziemniak królem polskich stołów!
Ulubione formy ziemniaka Polaków
Fast-foody – dlaczego nie możemy się im oprzeć?
Jak fast-foody przejęły kontrolę nad naszym apetytem?
Najczęściej czytane artykuły:
Premiera nowego smaku kapsułek Waterdrop - Frosted Lime
Dla 41 proc. badanych z Polski zachętą do przeczytania artykułu czy wpisu na blogu najczęściej są przykuwające wzrok zdjęcia i elementy graficzne – wynika z najnowszego badania konsumenckiego Waterdrop. Austriacka marka wprowadza nowy smak Microdrinków – Frosted Lime.
Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
W tym roku Wawel zaprasza do odkrywania zimowej kolekcji słodyczy, która łączy wyjątkowe smaki z pięknie zaprojektowanymi, świątecznymi opakowaniami.
Ile kosztuje drwal 2024? Nowe warianty Burgera Drwala i ceny, które zaskoczą!
Burger Drwala to więcej niż tylko jedzenie – to zjawisko, które ma swoich wiernych fanów w całej Polsce.
Burger Drwala wrócił! Oto, co przygotował McDonald's na 2024 rok!
Czy Burger Drwala zaskoczy nas w 2024 roku?
Rogal Świętomarciński: sekret pysznej tradycji, która zawładnęła Polską!
Historia, tradycja i sekret receptury