Letnia ofensywa Kompanii Piwowarskiej Ambasadorzy Piwa promują orzeźwiającego Lecha Shandy


Letnia ofensywa Kompanii Piwowarskiej Ambasadorzy Piwa promują orzeźwiającego Lecha Shandy
2012-07-02
Pracownicy biurowi Kompanii Piwowarskiej osobiście zaangażowali się w promocję nowej kategorii produktu – Lech Shandy. 100 osób spędziło dwa dni na Wybrzeżu w charakterze przedstawicieli handlowych.

Akcja, przeprowadzona 20 i 21 czerwca, miała charakter promocyjny, a jej celem było szybkie zbudowanie szerokiej dystrybucji Lecha Shandy na Pomorzu przed rozpoczęciem sezonu letniego. Pracownicy wybranych działów Kompanii Piwowarskiej wyszli zza biurek, by nad Bałtykiem spotkać się z menedżerami sklepów i punktów gastronomicznych. Od Świnoujścia aż po Hel – wcielając się w rolę przedstawicieli handlowych, Ambasadorzy Piwa prowadzili rozmowy biznesowe, które miały zachęcić do rozszerzenia oferty o Lecha Shandy, czyli nową kategorię piwa, wprowadzoną niedawno przez KP. Spotkania były także okazją do promowania kultury piwnej wśród konsumentów. Akcja zyskała mocne wspracie ze strony zarządu, bowiem włączyło się do niej aż czworo wiceprezesów: Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży i dystrybucji, Jan Faryaszewski, wiceprezes ds. finansów, Wojciech Moliński, wiceprezes ds. personalnych, oraz Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu.

Sezon letni nad polskim morzem to strategicznie ważny okres dla sprzedaży Kompanii Piwowarskiej. W tym czasie na letni odpoczynek przybywa tu blisko 10 mln turystów – potencjalnych konsumentów Lecha Shandy. Podczas indywidualnych spotkań z detalistami i pracownikami punktów gastronomicznych możemy przekazać im wiedzę o naszej nowości, łączącej piwo i lemoniadę w idealnych proporcjach, ale także poznać ich opinie i oczekiwania wobec produktów Kompanii Piwowarskiej – powiedział Tomasz Kanton, kierownik ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej.

Ambasadorzy Piwa w akcji

Przed rozpoczęciem akcji każdy jej uczestnik odbył specjalne szkolenie, obejmujące specyfikę produktu Lech Shandy oraz kwestie logistyczne projektu. 20 i 21 czerwca dwuosobowe zespoły wyruszyły w teren, do 30 nadmorskich miejscowości. Świeżo upieczeni przedstawiciele handlowi, ubrani w firmowe koszulki z komunikacją Lech Shandy, odwiedzili łącznie 855 punktów sprzedaży na Pomorzu i zebrali zamówienia na 1847 opakowań zbiorczych nowego produktu. Promując orzeźwiające połączenie piwa z lemoniadą, pracownicy KP nie tylko zdobywali nowe doświadczenia, ale także walczyli o nagrody. Każda osoba z pary, która sprzedała najwięcej piwa, zdobyła dwuosobową, weekendową wycieczkę, zaś dziewięć kolejnych zespołów z najlepszymi wynikami otrzymało plażowe gadżety.

Działania na Pomorzu to kolejna edycja promocji produktów KP z udziałem pracowników biurowych. W październiku ubiegłego roku ponad 350 menedżerów i specjalistów uczestniczyło w promocji piwa z limitowanej edycji Żubr Ciemnozłoty w całym kraju, zachęcając konsumentów do zakupu. Letnia akcja mająca zwiększyć sprzedaż piwa Lech Shandy odbyła się w ramach programu Ambasadorzy Piwa, zapoczątkowanego wiosną tego roku. Jego celem jest szerzenie wśród pracowników KP wiedzy o produkcji i jakości piwa, sprzedaży i świecie marek, a także rozbudzenie pasji wokół piwnej kategorii i produktów firmy. Uczestnicy promocji mieli okazję wcielić w życie wiedzę zdobytą podczas szkoleń oraz aktywnie wesprzeć marki w rynku.

Nasze doświadczenie pokazuje, że inicjatywy angażujące w bezpośrednią sprzedaż tych pracowników firmy, którzy na co dzień nie mają z nią do czynienia, zawsze kończą się sukcesem. Powodzenie akcji Lech Shandy jest wielowymiarowe. Niezwykle cenne jest oczywiście rozszerzenie dystrybucji tego produktu tuż przed sezonem, ale liczy się również to, że w odwiedzonych nadmorskich punktach sprzedaży pracownicy KP pozostawili wiedzę o walorach Lecha Shandy – podkreśla Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju organizacji sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.Akcja dała też pracownikom możliwość lepszego zrozumienia mechanizmów sprzedażowych i pracy przedstawiciela handlowego. Wartością, której nie można pominąć, jest również integracja. Inicjatywa wzbudziła entuzjazm wśród pracowników Kompanii Piwowarskiej, spotkała się także z ogromnym zainteresowaniem i przychylnością ze strony odwiedzonych sklepów i lokali.

Niestandardowy produkt, niestandardowe działania

Lech Shandy jest nowością w ofercie Kompanii Piwowarskiej – to nie piwo smakowe, lecz mieszanka piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady, skierowana do osób, które oczekują od piwa natychmiastowego orzeźwienia. Ten orzeźwiający napój z niewielką ilością alkoholu (ok. 2,6%) jest ogromnie popularny  m.in. w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Lech Shandy to odpowiedź na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane gusta Polaków w kwestii piwa, a jednocześnie przełomowy, bo pierwszy produkt spoza kategorii piw w portfolio Kompanii Piwowarskiej. Ten niestandardowy napój zasługuje na niestandardowe formy wsparcia sprzedaży.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej błyskawicznej aktywacji, skupionej na najważniejszym dla nas obszarze. Udało nam się zbudować szeroką dystrybucję Lecha Shandy, która – mamy nadzieję – zaprocentuje znakomitymi wynikami sprzedaży podczas letnich miesięcy. Skorzystaliśmy na tym także jako ludzie i menedżerowie, gdyż praca w terenie pozwoliła nam zbliżyć się do rynku i poznać jego potrzebypodsumowuje wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej, Marzena Piórko. –Warto dodać, że właściwie pracowaliśmy na całym portfelu marek KP – akcja dotyczyła Lecha Shandy, ale na zamówieniach pojawił się Redd’s Cranberry, małe butelki piwa Tyskie i Lech. Ponieważ wszyscy uczestnicy zostali przeszkoleni ze standardów komercyjnych, widać było pracę na jakości ekspozycji, standardzie lodówki, komunikacji ceny.  W rynku pracowały po prostu zespoły ambasadorów marek KP.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

specjalista ds. public relations

Kompania Piwowarska

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7473

tel. kom. + 48 695 592 926

fax + 48 61 667 7850

klaudyna.polanowska-skrzypek@kp.sabmiller.com

www.kp.pl

Ostatnio dodane artykuły:

Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu!
Wraz z jesienią Salad Story, polska marka znana z serwowania świeżych i zdrowych potraw, zaskoczyła swoją ofertą. Od 19 września wszyscy miłośnicy kulinariów mają okazję odkrywać jesienną odsłonę menu i skosztować dań inspirowanych bogactwem smaków.

Ekologia na co dzień? Zacznij od pieczywa! Ekologia na co dzień? Zacznij od pieczywa!
Pieczywo to dla większości z nas podstawa śniadań lub kolacji. Dlatego też przy wyborze chleba, warto zwrócić uwagę nie tylko na jego świeżość, ale i na skład. Czasem starsze wypieki na półkach sklepowych mogą stanowić siedlisko pleśni i bakterii. Czy warto więc wypiekać chleb w domu?

Smak, który działa! Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja Smak, który działa! Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
Wawel rozwija linię produktów funkcjonalnych. Pierwszym produktem w tej kategorii była MINIczekolada Danusia Malinowa Beauty z dziką różą (która jest naturalnym źródłem witaminy C) i kolagenem wprowadzona na rynek w kwietniu tego roku.

Świętuj Dzień Wegetarianizmu z marką VEGETA!
1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu. To doskonała okazja do kulinarnych eksperymentów oraz próbowania przepisów na smaczne i pożywne dania bez mięsa. Bogactwo smaków kuchni wegetariańskiej jest bardzo rozległe i w tym wyjątkowym dniu VEGETA zachęca do jego odkrywania.

Pizza Hut wprowadza cyfrowe rozwiązania dla miłośników pizzy w Polsce
Pizza Hut Polska wprowadza cyfrowe innowacje. Rozmaite technologie, takie jak kody QR pozwalające składać zamówienia online do stolika w restauracji, kioski samoobsługowe i roboty serwujące pizzę bezpośrednio do stolika, umożliwiają szybsze, bardziej intuicyjne zamawianie oraz płatności.

więcej »

Najczęściej czytane artykuły:

Srebrne Perły Rynku FMCG dla linii popcornów do mikrofalówki HELIO Srebrne Perły Rynku FMCG dla linii popcornów do mikrofalówki HELIO
Firma HELIO po raz kolejny została nagrodzona w prestiżowym badaniu Perły Rynku! Wśród najlepszych produktów 2024, na podium znalazła się linia popcornów do mikrofalówki HELIO.

Wygraj przygodę z M&M’s® w Disneyland® w Paryżu! Wygraj przygodę z M&M’s® w Disneyland® w Paryżu!
Aby dać sobie i swojej ekipie szansę na wygranie epickiej przygody z Marvel w Disneyland® Paris wystarczy kupić dowolny wariant draży M&M’s®, zachować paragon i zarejestrować go w formularzu zgłoszeniowym na stronie loterii. Kultowa loteria marki potrwa do 29 września

Nowy Rok Szkolny z przekąskami od HELIO! Odkryj nowość: Mix orzechów prażonych! Nowy Rok Szkolny z przekąskami od HELIO! Odkryj nowość: Mix orzechów prażonych!
Rozpoczęcie nowego roku szkolnego to czas pełen wyzwań i nowych doświadczeń. To również doskonały moment, aby zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe naszych dzieci.

Łap nagrody o dobrym brzmieniu z marką Twix®! Łap nagrody o dobrym brzmieniu z marką Twix®!
Czas powrotów do szkoły, pracy i na uczelnię potrafi obfitować w stresujące sytuacje. Dlatego marka Twix® przygotowała wyjątkową loterię, w której do wygrania są muzyczne nagrody sprzyjające chwilom relaksu tylko dla siebie. Konsumenci mają szansę wygrać 150 muzycznych zestawów.

Pierwszy dzień jesieni z owocami suszonymi SO SOFT od HELIO – jak urozmaicić swoje menu i poprawić h Pierwszy dzień jesieni z owocami suszonymi SO SOFT od HELIO – jak urozmaicić swoje menu i poprawić h
Pierwszy dzień jesieni to moment, w którym natura zaczyna powoli przygotowywać się do zimowego snu. Dni stają się coraz krótsze, temperatury spadają, a drzewa mienią się złotem, czerwienią i pomarańczem.

więcej »