Ekologia na wyspach
SYMBIO POLSKA S.A. – spółka szykująca się do debiutu na rynku NewConnect, poszerza swoją współpracę z siecią hipermarketów Carrefour, otwierając kolejne wyspy ekologiczne w całej Polsce. Są to specjalnie wydzielone punkty sprzedaży, oferujące produkty jedynie pochodzenia ekologicznego.
Do tej pory otwartych zostało 10 takich wysp, m.in. w hipermarketach w Warszawie, Krakowie, Kaliszu i Poznaniu. W ostatnim czasie do listy dołączyły 3 punkty w Szczecinie, Głogowie i Wrocławiu, a na dniach planowane jest otwarcie kolejnych 5 wysp, m.in. Gdańsku, Toruniu, Kędzierzynie-Koźlu, Ełku, Krakowie.
Ponad 50% produktów na półki ekologiczne dostarcza SYMBIO POLSKA S.A. – największy producent i przetwórca żywności pochodzenia ekologicznego w Polsce. Dzięki umowom z sieciami takimi jak Carrefour, Organic Market czy Tesco, spółka niweluje koszty związane z tworzenie i promocją własnych punktów dystrybucji – podkreśla Artur Tymiński, wiceprezes SYMBIO POLSKA SA. Podpisanie kolejnych umów zbiega się w czasie z zakończeniem letnich zbiorów truskawki ekologicznej, której Symbio Polska SA jest jednym z największych eksporterów w Europie.
Wzrost popularności żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów odwzorowuje ogólne tendencje zachodzące na tym rynku, którego wartość na świecie w 2007 roku wyniosła 40 mld EUR. Dynamika rozwoju rynku plasuje się na poziomie kilkunastu procent rocznie, a w Polsce dochodzi do 30-40%. Statystyczny konsument szwajcarski wydaje rocznie ponad 100 EUR na żywność ekologiczną, zaś w Polsce wartość ta wynosi obecnie jedynie 1,3 EUR rocznie – precyzuje prezes SYMBIO POLSKA S.A. Steve Sperelakis, dodając – Jednak prognozy przewidują, że w 2010 r. każdy mieszkaniec Polski wyda statystycznie 2,5 EUR na produkty pochodzenia ekologicznego. Szanse dla siebie widzą tu sieci hipermarketów, które sukcesywnie rozszerzają swoje oferty o świeże bądź przetworzone produkty sygnowane certyfikatem BIO, w przeważającej mierze pochodzące z polskich gospodarstw ekologicznych i dystrybuowanych przez SYMBIO POLSKA.
Spółka szykuje się aktualnie do debiutu na rynku NewConnect, który chce przeprowadzić jeszcze podczas tegorocznych wakacji. Wielkość środków pozyskanych z emisji ma sięgnąć 3 mln zł, które SYMBIO POLSKA S.A. planuje przeznaczyć m.in. na otwarcie nowych oddziałów w Mołdawii i na Ukrainie. W planach znajduje się także poszerzenie palety produktów własnych i pozyskanie nowych partnerów wśród producentów. Spółka w 2007 roku osiągnęła 14,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, natomiast bieżący rok zamierza zamknąć z wynikiem 0,357 mln zł netto przy przychodach na poziomie 19,9 mln zł. W 2009 roku obroty firmy powinny zwiększyć się do 26,5 mln zł, a zysk do 0,87 mln zł.
Nadesłał:
marta.szydlik
|